tag:blogger.com,1999:blog-4635174151791199986.post7479947957886313927..comments2024-03-11T22:52:21.989+02:00Comments on Φωτόδεντρο: Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥ Δ.ΣΟΛΩΜΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠολίνα Μοίραhttp://www.blogger.com/profile/12878899770059139872noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-4635174151791199986.post-88590870982743432822010-09-23T00:02:08.299+03:002010-09-23T00:02:08.299+03:00Μήπως να κάνουμε ανταλλαγή μαθητικού πληθυσμού Διο...Μήπως να κάνουμε ανταλλαγή μαθητικού πληθυσμού Διονύση μου; γιατί και μένα οι μαθήτριες μου κάτι τέτοια μου λένε! Άσε που θέλει η θεωρητική να σας κάνουμε επίσκεψη! Ετοιμάστε γλυκάκι κουταλιού και μόλις ανασάνουμε λίγο απο τα τρεχάματα, ερχόμαστε!<br />ΦιλιάΠολίνα Μοίραhttps://www.blogger.com/profile/12878899770059139872noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4635174151791199986.post-19069082223964398472010-09-21T22:40:42.025+03:002010-09-21T22:40:42.025+03:00Καλησπέρα.
Λέω κι εγώ πως, πράγματι, από τη στιγμ...Καλησπέρα. <br />Λέω κι εγώ πως, πράγματι, από τη στιγμή που τα ιστολόγιά μας έχουν το συγκεκριμένο προσανατολισμό που ορίζει η "λογοτεχνία κατεύθυνσης", χρειάζεται να βοηθούν να ξεκαθαρίζουν τα παιδιά κάποια ζητήματα και όχι να εμπλέκονται σε ατέρμονες αναζητήσεις της φιλολογικής αλήθειας. ( Το λέω και ταυτόχρονα ντρέπομαι και λυπάμαι που το λέω...)<br />Η συζήτηση για την αποσπασματικότητα του έργου του Σολωμού είναι και για μένα πολύ ενδιαφέρουσα και...προκλητική, ωστόσο η διαμάχη για την αποσπασματικότητα του Κρητικού -κι όχι του συνόλου του έργου του Σολωμού - στα συνοδευτικά κείμενα του σχολικού βιβλίου, καθώς και στο βιβλίο του καθηγητή φαίνεται να κλείνει υπέρ της άποψης που θέλει τον Κρητικό ολοκληρωμένο έργο-κομμάτι μιας πιο εκτεταμένης ποιητικής σύνθεσης.<br />Τα υπόλοιπα υπάγονται στη δαιδαλώδη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από τα χειρόγραφα του ποιητή και την έκδοσή τους από τον Πολυλά. Και, πράγματι, δημιουργούν άκρως ενδιαφέρουσες φιλολογικές συζητήσεις. <br /><br />Πολίνα, πάλι ευχαριστούμε για την ανάρτηση. Ήδη ένας μαθητής μου που τον παρέπεμψα στο Φωτόδεντρο μού είπε πως είναι τέλειο και πως πρέπει κι εγώ να γίνω έτσι...(Κάνε μαθητή να δεις καλό:-) )Διονύσης Μάνεσηςhttps://www.blogger.com/profile/12336804337994151937noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4635174151791199986.post-39850891588395066552010-09-20T10:26:38.316+03:002010-09-20T10:26:38.316+03:00Καλημέρα Θερσίτη.Η ανάρτηση αφορά τις ανάγκες της ...Καλημέρα Θερσίτη.Η ανάρτηση αφορά τις ανάγκες της τάξης, όπως σωστά επεσήμανες.Σίγουρα θα ήταν χρήσιμη μια ανοιχτή κουβέντα των φιλολόγων για το θέμα.Πολίνα Μοίραhttps://www.blogger.com/profile/12878899770059139872noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4635174151791199986.post-54865850618799871102010-09-20T02:52:09.870+03:002010-09-20T02:52:09.870+03:00Πολίνα, στο θέμα της αποσπασματικότητας ξέρεις ποι...Πολίνα, στο θέμα της αποσπασματικότητας ξέρεις ποια είναι η άποψή μου, αλλά πάντα αποτελεί ένα ζήτημα που με ερεθίζει και με κάνει διαρκώς να το σκέφτομαι. Θα ήθελα οι επαρκείς φιλόλογοι να εκφράσουν μια επιστημονική άποψη όχι για το σχολείο αλλά θεωρητικά. Για την αίθουσα η ανάρτηση είναι επαρκέστατη. Και κάτι άλλο. Μάλλον θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο με την εξέλιξη των ιδεών και στη φιλολογική ενδοχώρα, αν θέλουμε να κατανοήσουμε βαθύτερα τις ερμηνείες των διάφορων κειμένων λογοτεχνίας. Να θυμίσω απλώς το ρόλο του Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλου, αυτού του αόκνου ρέκτη της επιστήμης μας, στην αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για τον Κοσμοκαλόγερο της Σκιάθου.Θερσίτηςhttps://www.blogger.com/profile/10874154623316678712noreply@blogger.com